close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מימון לימודים הוא לא עסק פשוט- כל הטיפים ללימודים בראש שקט

מערכת שורשיא אייר, תשעה30/04/2015

טיפים לקבלת מלגות לימודים

תגיות:
ילדי ישראל, נהנים מחוק חינוך חובה, אשר בין היתר מקנה עלויות שנתיות נמוכות עבור ההורים ובעצם הופך את לימודי הילדים לאפשריים עבור משפחות קשות יום. כאשר מתבגר הילד, מסיים את שירותו הצבאי וחפץ ללמוד הוא בלימודים גבוהים ואקדמיים, אין התמונה כה פשוטה, במיוחד עבור אלו מאתנו, שלא התברכו במשפחות בהם ניתן לממן את לימודי הילדים באוניברסיטאות כמו גם במכללות וכדומה. למעשה, עבור רבים, לימודים גבוהים הם בלתי אפשריים ולכן מוותרים הם מראש ואפילו לא מנסים לקבל מלגה.

מדינת ישראל, כמו כל מדינות העולם, מציעה מגוון רחב של מלגות לימודים שונות, חלקן יהיו ממשלתיות, חלקן פרטיות וחלקן בתמורה למעשים שונים (כגון: פר"ח). רבים אפילו מצליחים לקבל מלגות מתורמים המתגוררים בארצות שונות. אם הגעת למאמר הזה, הרי שאתה עומד בפני הרצון ללמוד והשקט הכלכלי אינו בנמצא. המשך לקרוא את המאמר וקבל מספר טיפים ללימודים בראש שקט. 

טיפים לשקט לימודי
מלגות - כפי שצוין לעיל, אחת הדרכים הטובות ביותר להצליח לשלם את שכר הלימוד היא באמצעות קבלת מלגות שונות. הליך קבלת מלגת סטודנט ללימודים גבוהים משתנה בין מלגה למלגה ובין מועדי המלגה. ישנם ארגונים אשר יעניקו את המלגה ללא כל תמורה עתידית ויש כאלו שידרשו "תמורה" כלשהי ממקבל המלגה. טווח ומבחר המלגות בישראל הוא עצום ומומלץ לערוך מחקר רב, על מנת לאתר את המלגה המתאימה ביותר עבור כל סטודנט באופן ספציפי. זכרו, קבלת מלגה אחת, אינה חוסמת קבלת מלגה נוספת במרבית המקרים ולכן אל תעצרו במלגה אחת, מצאו כמה אופציות ונסו לזכות בכמה שיותר מלגות שיעניקו לכם את החופש ללמוד בשקט ללא לחץ כלכלי.
הלוואות – כאשר אין אפשרות לקבל מלגה או במידה והמלגה אינה מספיקה, תמיד קיימת האופציה לבחון את ההלוואות השונות המוצעות לסטודנטים. בפנייה אל כל אחד ואחד מבנקי ישראל, ימצאו תנאים מועדפים לסטודנט עם החזרי תשלומים נוחים. בפנייה אל קרנות שונות ואף הגשת בקשה למלגה בתצורת הלוואה, סביר ותמצאו תנאים נוחים עוד יותר. הטיפ החשוב ביותר טרם נטילת הלוואה, הוא לבחון את תנאי ההלוואה באופן דקדקני ככל הניתן ולוודא כי אכן מדובר בהתחייבות בה תוכלו לעמוד. נטילת הלוואה, שבה סיכויי העמידה בתשלומים מוטלים בספק כבר בהתחלה, היא בחירה לא מושכלת וכזו שעתידה להסב ללווה צרות רבות ולכן מומלץ לא להיכנס אל "מיטה חולה", במיוחד כאשר היצע ההלוואות הוא רחב מאוד.
 

לסיכום, יש מגוון דרכים להשיג את השקט הכלכלי והנפשי הדרוש ללימודים גבוהים. שתיים מהדרכים השכיחות ביותר פורטו לעיל והן השכיחות ביותר מחוזותינו. טרם הרשמה ללימודים, הקפידו לחקור ולאתר את כל המלגות הרלוונטיות ולהגיש את הבקשות לקבלתן מבעוד מועד. זאת בשונה מנטילת הלוואה אשר לרוב מדובר על פרוצדורה קצרה יותר.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה